امروزه زیبایی بدنه موضوع مهمی در بین علاقمندان به خودرو محسوب میشود با ورود خودروهای لوکس به بازار اهمیت حفظ زیبایی بدنه دوچندان شد. عواملی مانند نور خورشید، فضله پرندگان، آلودگی های محیط و گرد وغبار موجب کدر شدن سطح ماشین و ایجاد خط و خش بر روی آن می شود. در ابتدا از پولیش برای براق شدن بدنه استفاده میشد اما با پیشرفت علوم نانو ، از کاور خودرو برای محافظت بدنه از آسیب های شیمیایی و ضربه احتمالی استفاده شد. درحال حاضر کاور بدنه خودرو بسیار محبوب تر از دیگر گزینه هاست. کاور بدنه خودرو با ایجاد یک لایه جدید بر روی بدنه، موجب زیبایی و براقیت سطح بدنه خودرو می شود. البته این کاور تنها برای بدنه خودرو کاربرد ندارد. جالب است بدانید برخی انواع کاور ها دارای خاصیت نانو و آبگریز هستند و استفاده از این کاور بر روی شیشه خودرو باعث می شود که شیشه خودرو کثیف نشود و دیگر نیازی به برف پاک کن نداشته باشید.

انواع کاور بدنه خودرو

کاور بدنه خودرو از نظر وجود یا عدم وجود رنگدانه ها به دو دسته کاور های رنگی و کاورهای بی رنگ تقسیم بندی می شوند. کاورهای بی رنگ تغییری در رنگ بدنه خودرو ایجاد نمیکنند بلکه فقط برای محافظت از بدنه نصب می شوند. بطور کلی کاورهای بی رنگ استحکام بیشتری از کاورهای رنگی دارند. کاورهای رنگی نسبت که کاورهای بی رنگ مقاومت کمتری دارند اما در عوض زیبایی را به خودروی شما هدیه میکنند. با استفاده از کاورهای رنگ میتوانید تنها در عرض چندساعت رنگ دلخواه خود را به خودرو ببخشید. کاورهای رنگی خود به دسته های زیر تقسیم می شوند. کاور مات کاورهای مات (matt ) در بین علاقمندان به تیونینگ محبوبیت زیادی دارد. در این نوع کاور از رنگدانه های مات استفاده میشود بنابراین خودروی شما جلوه خاصی خواهد داشت. در کاور نوع مات بدنه خودروی شما آسیب نمیبیند و در ضمن هیچگونه ماده شیمیایی برای کاور کردن استفاده نمی شود. کاور کاستوم کاور کاستوم (castum ) کمی گرانتر از بقیه کاورها هستند اما خودروی شما در نهایت یک خودروی خاص خواهد بود. کاور کاستوم تریم های طلایی و هفت رنگ دارد که بنا به سلیقه خود میتوانید از آنها استفاده کرده و یک خودروی لوکس برای خود بسازید.

مزایای کاور بدنه خودرو

مهمترین مزیت کاور بدنه خودرو نصب سریع و قیمت مناسب آن است. کاور بدنه خودرو بدنه سطح خودروی شما را از هرگونه آسیب های شیمیایی و ضربه های فیزیکی ایمن میکند. باران های اسیدی و اشعه فرابنفش خورشید بتدریج رنگ خودروی شما را کدر میکنند و ممکن است لکه های سفید روی بدنه ایجاد شود. در این موارد استفاده از کاور بدنه خودرو باعث میشود که در مدت کوتاهی یک خودروی متفاوت و بسیار شیک داشته باشید و هر زمان که نیاز داشتید بدون نگرانی آن را جدا کنید. هزینه کاور کردن خودرو نیز نسبت به رنگ کردن ماشین بسیار ارزانتر است. کاور خودرو ظاهر حودروی شما را بسیار چشم گیر و منحصر به قرد میکند ضمن اینکه یک لایه محافظ نیز برای رنگ فابریک بدنه ایجاد کرده اید.

معایب کاور بدنه خودرو

به علت اینکه برای نصب این کاورها از چسب استفاده میکنند، درصورتی که چندین سال این پوشش بر روی بدنه باقی بماند ممکن است چسب آن سختتر شود. در نتیجه هنگام جدا کردن کاور رنگ فابریک بدنه نیز آسیب میبیند. در مواردی نیز ممکن است اثر چسب کاور روی بدنه خودرو قابل مشاهده باشد. کاور بدنه خودرو ضخامت کمی دارد پس نباید انتظار داشته باشید که در مقابل ضربه هایی مانند ضربه های سنگ از بدنه محافظت کند. همچنین درصورتی که کاور کیفیت مناسبی نداشته باشد بعد از کارواش در لبه های کاور لکه های سفیدی مشاهده می کنید که جلوه زیبایی ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *